Ett lättare liv

En blogg om att gå ner i vikt med hjälp av viktväktarna och träning.

smartpoints

Kategori:

I dag på viktväktarna fick vi info om nya programmet med sk smartpoints! 
Dessa räknas ut i en formel med hänsyn till kalorier, socker,mättat fett och protein.
Kort sagt innehåller ett livsmedel mycket protein så har det ett lågt points värde men innehåller det mycket socker eller mätt fett så har det ett högt pointsantalet.
Antalet smarta points är väldigt individuellt, baserat på tex ålder,längd,vikt,hur mycket jag rör mig på en dag,o en massa annat.jag tex har nu 30 smartpoints /dag och 28 smartpoints i veckobonusen och ska försöka komma upp i 19 aktivitetspoints i veckan,o dom ska jag hellst inte äta upp.knökfullt på mötet,coachen bjöd på glögg och apelsiner, vi kunde köpa nya produkter och dom gamla kokböckerna såldes ut för 25 kronor /styck.jag köpte 2. Jag hade oxå gått ner 0,3 kg.hoppas nya programmet får mig att lyckas bättre snabbare.det gör det ju svårare att välja dåliga produkter dvs sånt med mycket socker ex.amirs nya kokbok borde väll komma snart oxå,med smartpoints recept. Go natt
Kommentera inlägget här: